Det känns nära till hands att ta till olika sjötermer när Kompetenslaget byter VD. Peter Strand, grundare och ägare till Kompetenslaget lämnar över rodret till Calle Rydin. Peters nya roll blir att ta över ansvaret som Marknadschef och därigenom stödja säljorganisationen i företaget.

– Utifrån den expansionsplan som vi har för de närmsta 3 åren så är känslan att vi bara har startat vår resa trots att vi i år firar 10-årsjubileum. Kompetenslaget går in i en ny fas och behöver en annan form av ledning, därför har vi valt att tillsätta en ny organisation som är bättre rustad att driva företaget in i framtiden, säger Peter Strand.

I min roll som marknadschef kommer jag bättre till min rätt och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta utveckla våra affärer, våra tjänster och vår säljorganisation. Den här förändringen ger oss möjlighet att växa som bolag och nå ännu fler kunder.

Calle Rydin är ingen nykomling utan han har arbetat som ledare i olika branscher och företag i drygt 20 år. Senast kommer han från Systembolaget där han arbetade som Områdeschef för Västerbottens butiker. Calle har varit anställd i Kompetenslaget i drygt ett år och har sedan i maj 2019 arbetat som Vice VD.

– Jag har jobbat med service, värdskap och ledarskap i hela mitt liv, berättar han. Det är en häftig känsla att tillsammans i ett team driva förändring och nå målen som vi satt tillsammans. Jag brinner för att få mina medarbetare att växa och utvecklas både som människor och i sin yrkesroll. Jag vill verkligen vara delaktig i att föra företaget framåt genom att på̊ bred front bidra till utveckling. En av mina största drivkrafter är att ha en hög kundnöjdhet – kanske till och med kunna imponera på kunden, berättar Calle Rydin.

– Det känns bra med Kompetenslaget, då företagets kundfokus är vår största styrka – det passar mig! Vi utvecklar oss ständigt för att matcha kundens behov, och vi gör det med kvalitet i fokus. Det gäller att hänga med i svängarna också för kundens behov ändras hela tiden, och det går fort! Då gäller det att vi ligger i framkant, och gärna steget före, vilket är vår stora utmaning framöver. Men även när det går fort eller stormar känns det tryggt när man är en del av en så proffsig arbetsgrupp.

– Vi har ett viktigt värdeord, nämligen ENKELT. Det är ENKELT att göra affärer med oss. Vi är lyhörda för kundens behov, och hittar bästa tänkbara lösningar. Vi finns där för kunden, vi är ett stöd i kundens vardag, och vi ska imponera stort genom vårt lösningsfokus, vår kvalitet och med den service vi levererar. Klarar vi inte det har vi inte en plats på marknaden. Det är viktigt för oss.

Vi är övertygade om att när vi gör det enkelt för kunden är det bra för oss! Och det är kunden som avgör hur bra vi faktiskt är. Det gäller att jobba och ta ut rätt kurs tillsammans med kunden och ändå ha en beredskap för att gira snabbt om det behövs, avslutar Calle Rydin och Peter Strand nickar instämmande.

 

Klicka här för att läsa mer om oss!